Search
Close this search box.

היתרונות של קידום באינטרנט

תוכן עניינים

אופטמיזציה

אופטמיזציה, היא, במילים פשוטות, הפיכת העמוד או האתר שלכם לטוב ביותר כםדי שמנועי החיפוש יוכלו לאתר אותו בקלות. מנועי החיפוש "שולפים" מתוך האתר את המידע הרלוונטי, ומציגים אותו בפני המשתמש. אך כיצד מנועי החיפוש יידעו להתאים את המידע למה שמחפשים המשתמשים? טוב ששאלתם.

יש מספר קריטריונים שיהפכו את האתר, המודעה או העמוד שלנו לקלים יותר לזיהוי על ידי מנועי החיפוש. הראשון והמוכר ביותר הוא שימוש במילות מפתח – אותם ביטויים שהמשתמשים מחפשים הכי הרבה, ועליהם יש תחרות גבוהה. אך יש דברים רבים נוספים שקשורים לאופטמיזציה של האתר. לדוגמה, חלוקה נכונה לכותרות ולטקסט יכולה להשפיע על התוצאות בגוגל. יש סוגים וגדלים של כותרות (H1, H2 וכו'). סוגי הכותרות צריכים להיות מוגדרים בהיררכיה נכונה כדי שהאלגוריתמים של מנוע החיפוש יצליחו לזהות מהו הנושא המרכזי של העמוד ולהפנות אליו גולשים. הקפידו לא "לפוצץ" את הכותרות שלכם במילות מפתח, אלא להשתמש בהן במידה הנצרכת, כדי שהתוכן לא ייראה מהונדס. דוגמה נוספת היא הכנסת טקסט אלטרנטיבי לתמונות באתר, מהירות הטעינה, מטא אינפורמיישן – מידע על האתר אשר מוכנס באמצעות קוד ואינו נראה למשתמש הקצה, ועוד.

בנוסף, כשמבצעים תהליך אופמיזציה לאתר חשוב מאוד לעבוד לפי אסטרטגיה מסודרת ולערוך בקרה מתמדת על התוצאות. מה שיעזור לכם בכך הוא שימוש בכלי עזר כגון גוגל סרצ' קונסול וגוגל אנליטיקס, אשר מספקים מידע סטטיסטי אמין על השימוש באתר ועל תוצאות החיפוש האורגני בגוגל. עם זאת, שימוש בגוגל סרצ' קונסול וגוגל אנליטיקס דורש מיומנות מסויימת ויכולת לקרוא ולנתח את התוצאות. כלומר, הכלים יציגו לכם רשימה של מספרים, אך לא בהכרח יסבירו לכם את המשמעות של מספרים אלה, שכן זו תלוייה בשיקול הדעת של מקדם האתר או העמוד. 

קיימים גם כלים נוספים כגון screaming frog אך ניתן להגיד כי הכלים של גוגל הם הנפוצים והבסיסיים ביותר.

תיקון מודעות קיימות

לא הכל חייבים להתחיל מאפס. אם אתם בעלי עסק ותיקים, עם רפרטואר של כמה קמפיינים, אתם בטח מכירים את זה. לפעמים יש מודעה שרצה, קמפיין שכבר התחלנו, או מוצר שהמכירות שלו פשוט לא מתניעות. אבל חוסר הצלחה בקמפיין אחד הוא לא סוף הפסוק. בדיוק לשם כך אנחנו יכולים לבצע תיקון של מודעות קיימות. בואו נסביר בדיוק כיצד זה עובד.

תיקון של מודעה קיימת יכול להשתמש בכל הכלים המוצעים לקידום אתרים – פילוח קהלי יעד, קריאת נתונים וסטטיסטיקה, אופטמיזציה למנועי חיפוש ועוד. באמצעות בחינה מדוקדקת של אופי המשתמשים ותוצאות הקידום האורגני והממומן (SEO או PPC), נוכל לערוך את השינויים הדרושים ולהגיע לתוצאות טובות יותר מאשר נראו עד כה. לשם כך דרוש קמפיינר (או קמפיינרית) מומחה ומיומן, אשר מכיר לעומק את הפלטפורמה בה מתנהל הקמפיין – בין אם זה גוגל, אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק או כל רשת או מנוע חיפוש אחר.

יש לציין כי לעתים יש צורך לתקן גם את התוכן עצמו, ולא רק את הנתונים שמאחורי הקלעים. לדוגמה, ניתן ליצור קופירייטינג חדש ומרענן או לצלם תמונה מחמיאה יותר. לכאן או לכאן, אנחנו מאמינים כי יש לפעול על פי אסטרטגיה שיווקית וקידומית ברורה, ולא להשאר "על עיוור". זהו המפתח להצלחה.

תהליך הקידום כולל פעולות רבות אשר אנחנו מבצעים בעת ובעונה אחת, ונדרש מעקב קפדני ורגיש על מנת לדעת בדיוק איזו הצלחה היא תוצאה של איזו פעולה. בקיצור – אם אתם טיפוסים של גרפים, מספרים, סטטיסטיקות וחידות, יכול להיות שקידום אתרים הוא התחום עבורכם. אבל אם לא (או שפשוט אין לכם פנאי ללמוד את כל התורה מהתחלה), כדאי שתעבדו עם מקדם מומחה אשר ידאג לתיקון המודעות הקיימות שלכם ברמה הגבוהה ביותר.

פילוח קהלים

אנחנו כבר בשנת 2022, ועולם השיווק השתנה מאוד. אחד ההבדלים המרכזיים בין מודעה ברשתות החברתיות לבין דף A4 מודפס שתולים מחוץ למכולת השכונתית הוא היכולת לפלח קהלים, או בשם העממי – טירגוט. 

את המודעה במכולת כולם רואים – ילדים, אמהות, קשישים, חיילים ועוד. כמו שאתם בטח מבינים, זה לא בדיוק מאפשר לנו לכתוב אותה בצורה שיווקית או מוכוונת ללקוח הפוטנציאלי שלנו. היכולת להכווין כל מודעה ומודעה לקהל ספציפי, אשר את המאפיינים שלו אנחנו מבינים לעומק, זה הדבר שמאפשר לנו ליצור מודעות מדוייקות. התוצאה היא שהלקוח הפוטנציאלי ירגיש שאתם פונים אליו באופן ספציפי ומבינים את הצרכים שלו – בין אם מדובר במכירת בגדים, כרטיסים לסדנאות, רכבי יוקרה או הלוואות בבנק. התחושה של הלקוח היא שהמוצר במודעה הוא בדיוק מה שהוא צריך באותו הרגע, ואנחנו בטח לא צריכים לספר לכם עד כמה זה יעיל.

אז איך מבצעים פילוח קהלים בצורה הטובה ביותר? יצירת קמפיין ברשתות החברתיות – אינסטגרם, פייסבוק או אפילו טיקטוק – תלויה במספר רב של גורמים. בכלל זה ניתן למצוא פילוח דמוגפי (גיל, מין, מקום מגורים וכדומה), תחביבים, התנהגות וירטואלית (כמו לדוגמה, מתי בפעם האחרונה אותו האדם קנה משהו דרך האנטרנט), ואפילו דרך המצב הכלכלי של אותו האדם. 

האפשרויות הן אינסופיות, והחכמה היא בהצלבת המידע. כדי ליצור קהלי יעד אידאליים, יש להתייעץ עם קמפיינר מומחה, אשר יסייע לכם ביצירת הקהלים השונים אשר מותאמים למוצרים שלכם. קיימים קמפיינרים אשר מתמחים בפלטפורמות השונות. קידום בפייסבוק ובאינסטגרם הוא לא זהה לקידום בטיקוטוק, לצורך העניין.

זכרו שככל שקהל היעד מוגדר בצורה מדוייקת יותר, כך הכסף שאתם משקיעים בקמפיין ינוצל בצורה טובה יותר. לכן, חשוב להשקיע בפילוח הראשוני של קהלי היעד. זה מה שיהפוך את המשך הדרך שלכם למוצלחת, ויביא לכם שפע של לקוחות מרוצים במינימום זמן ומאמץ.

יכולת מדידה של נתונים

אחד הדברים החשובים ביותר כשמדברים על קידום באינטרנט הוא היכולת למדוד את הנתונים. 

היכולת למדוד נתונים שונים היא קריטית כדי שנוכל לדעת מה מבין הדברים שאנחנו עושים הוא יעיל, ואיזה טעון שיפור. לא תמיד ניתן לדעת מה מבין הפעולות שלנו יוצרות תוצאה מסויימת, ובדיוק לשם כך יש לנו כלי מדידה מתוחכמים שייתנו לנו את כל המספרים והגרפים שאנחנו צריכים כדי להגיע למסקנות ולשפר את אסטרטגיית הקידום שלנו.

קיימים מספר כלי מדידה, תוכנות אשר מופעלות על ידי חברות שונות, אליהן ניתן לחבר את האתר או העמוד אותו אנחנו רוצים לבדוק. הראשונים והמוכרים ביותר הם גוגל סרצ' קונסול (Google Search Console) וגוגל אנליטיקס (Google Analytics).

תפקידו של הסרצ' קונסול הוא לספק לנו את כל המידע הנדרש אודות הדירוג של האתר בחיפוש בגוגל, ואילו האנליטיקס מספק לנו סטטיסטיקות אודות המשתמשים עצמם. יש כלים נוספים שניתן להשתמש בהם, אשר רלוונטיים במיוחד אם אתם רוצים לקדם את דירוג האתר שלכם גם במנועי חיפוש שהם לא גוגל (כמו יאהו או בינג), אבל לא רק. מומחי SEO מכירים מגוון רחב מאוד של כלים, תוכנות ואתרים. הם יוצרים שילוב וזרימת עבודה אשר מערבת את כל הכלים הרלוונטיים, ומאפשרת להצליב נתונים ולהגיע לתוצאות אופטימליות.

הדבר שחשוב מאוד לזכור כשמדברים על יכולת מדידה של נתונים, הוא שעצם קיומו של המידע לא בהכרח יספק לנו את המסקנות ואת דרך הפעולה הטובה ביותר. כלי המדידה לרוב יציגו לנו רק ערימה מסתורית של מספרים וגרפים, ונדרשים ידע ומיומנות נרכשים על מנת לקרוא ולנתח את האינפורמציה. אחרי הניתוח, יש לגבש אסטרטגיית פעולה יעילה, ולעקוב אחר השינויים המתרחשים באופן תדיר. כל זאת יבטיח לנו אתר מצויין, ובתוספת שיטות קידום אחרות – הגעה לעמוד הראשון בגוגל.

אולי יעניין אותך גם:

בדוק את ציון ומיקום אתרך בגוגל

איזי חיפוש הוא כלי נפלא שיכול לעזור לך בקידום אורגני בגוגל.

צוות המחקר והפיתוח שלנו פיתח מערכת מתקדמת במיוחד בשבילך.
הכלי יסרוק את האתר שלך ויספק לך דוח ברור המראה היכן האתר שלך מדורג בגוגל.

והכי חשוב, זה לגמרי בחינם!

כדי להתחיל, פשוט העתק והדבק את כתובת האתר שלך בשורת החיפוש. משם, אנחנו נדאג להעביר אליכם את כל הנתונים. זה כזה קל!

לקבלת הדו"ח בחינם ישירות למייל שלכם מלאו את הפרטים הבאים

הדוח יכלול את הפרמטרים הבאים:

מיקומי הביטויים של האתר שלכם בגוגל.
כמות הגולשים שנכנסים לאתר שלכם.
מפרט הקישורים של האתר שלכם.
זמני טעינת האתר ומהירות.

דילוג לתוכן