Search
Close this search box.

מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן?

תוכן עניינים

על החשיבות של נוכחות דיגיטלית

בעולם של ימינו, כולנו מעבירים את הזמן ברשת. באמצעות מנועי החיפוש והרשתות החברתיות אנחנו שומרים על קשר עם הקרובים אלינו, צורכים חדשות ואקטואליה, לומדים דברים חדשים ואפילו מפתחים תחומי עניין. ולכן, האמת היא שזה לא באמת כל כך מפתיע שכיום יותר ויותר אנשים מחפשים את אנשי המקצוע בהם מחליטים להיעזר דרך מנועי החיפוש. על אף שעסק מתפקד עם עובדים מצוינים כמובן בעל פוטנציאל הצלחה משמעותי, כל עוד הלקוחות לא יודעים שהוא שם, הוא כנראה לא יצליח יותר מידי להתקדם. במילים אחרות, להשארת חותם דיגיטלי משמעות עצומה בנגישות של בית העסק שלכם עבור הלקוחות הפוטנציאליים, המיתוג של בית העסק וכמובן – הצלחתו.

מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן?

שני הכלים הנפוצים ביותר לטובת קידום אתרים עסקיים הם קידום אורגני וקידום ממומן. בסופו של דבר, מטרת שתי שיטות הקידום היא אחת – לדאוג שהלינק לאתר העסקי שלכם, יתפס במעלה רשומת התוצאות. עם זאת, ישנו הבדל משמעותי במתודה של השיטות, שמשפיעה כמובן על התוצאות, היתרונות והחסרונות של כל שיטה.

קידום אורגני הוא קידום "טבעי", שמתבסס בעבודתו על אלגוריתם החיפוש של גוגל. עבודת הקידום האורגני נעזרת בטכניקות מגוונות כמו כתיבה של תוכן עשיר במילות מפתח, ארגון היררכי נכון של האתר והתוכן בו, הטמעה של קישורים פנימיים וחיצוניים ושיפור היבטים טכניים של האתר. העבודה המגוונת הזו נעשית בשביל לגרום לאתר להיתפס באופן טבעי בעין יפה יותר על ידי גוגל, שירצו במצב שכזה, לקדם אותו לראשית רשומת התוצאות.

האח הצעיר יותר של הקידום האורגני שתופס חלק משמעותי לא פחות במשבצת עולם הקידום, הוא כמובן הקידום הממומן. קידום ממומן לעומת קידום אורגני, לא נעזר בהיבטים הטבעיים של מנועי החיפוש, אלא בשירותי הקידום שגוגל מציעה. פלטפורמת הקידום של גוגל, Google Ads, מאפשרת לכל עסק המעוניין בכך בתמורה לתשלום לקדם את עצמו במעלה רשומת תוצאות החיפוש עבור מילות חיפוש מסוימות, אוכלוסיית יעד ספציפית, ותקופה בהתאם לתקציב. על פניו, שתי השיטות מביאות לתוצאות דומות – העלאת הקישור של אתר העסק למעלה רשומת התוצאות. עם זאת, ישנם כמה הבדלים משמעותיים שנובעים מאופי השיטות עליהם יש לשים את הדעת.

מהירות

כמו בכל דבר, גם כשמדובר בפרויקט קידום יש משמעות גדולה למהירות שבה אנחנו יכולים להנות מהתוצאות. בהיבט הזה הקידום הממומן שמציעה גוגל לחלוטין מביס את הקידום האורגני ומציע במקום חודשים ממושכים של עבודה, תוצאות שאפשר להנות מהן ממש מרגע השלמת פרטי הפרויקט.

מודעה פרסומית

כשאנחנו מעוניינים למתג את בית העסק שלנו, נרצה להציג את עצמנו בחזות שנראית טבעית ולא מאולצת. במקרה הזה, לקידום האורגני יש יתרון משמעותי על הקידום הממומן. גוגל בתור מנוע חיפוש איכותי שמעוניין לשמור על מוניטין חיובי ופתיחות, מציג את המודעות שנוצרו דרך פלטפורמת Google Ads, עם סימון אינדיקטיבי של מודעה. האמירה שכל חשיפה היא חשיפה חיובית אכן נכונה במידה מה, אבל כמובן שיש יתרון למודעה שהגולשים חווים אותה כטבעית ולא פולשנית ומאולצת

תוצאות ממושכות

אז נכון, דיברנו על כך שקידום ממומן מעניק תוצאות מהירות במיוחד אך כשמדובר בקידום אורגני – התוצאות גם נשארות לאורך זמן. גוגל אוהבת מידי פעם לשנות את האלגוריתם מה שעשוי לפגוע במידה מה בתוצאות עבודת הקידום. עם זאת, בבקרה שוטפת, העבודה האיכותית לחלוטין משתלמת והתוצאות צפויות במקרים רבים ללוות את בית העסק עוד הרבה זמן. מנגד, כשמדובר בקידום ממומן, העבודה נשארת כל עוד התשלום מוזרם לגוגל. בשנייה שהתקציב נגמר לפרויקט, או שגוגל החליטו לעשות העלאת מחירים דרסטית נוספת שאינכם מעוניינים להשלים עמה – כל החשיפה נגמרת בבת אחת.

מיקום ברשומת התוצאות

אין מה לעשות, בסופו של דבר גוגל תמיד מעדיפה למקם בראשית רשומת התוצאות את הקישורים לאתרים שקודמו דרך הפלטפורמה שלה. עם זאת, בעבודה נכונה ניתן להנות ממיקומים מרשימים במיוחד גם באמצעות קידום אורגני, שייתפס כאמור גם באופן טבעי יותר עבור הגולשים.

קידום ביטויים תחרותיים

כשמדובר בקידום אורגני, קשה יותר לקדם ביטויים ספציפים שהם תחרותיים במיוחד ולכן לא פעם נדרשת מחשבה על ביטויים קצת פחות עוצמתיים שיכולים אבל להביא לתוצאות משמעותיות לא פחות. בקידום ממומן יש שליטה מלאה בבחירת הביטויים הרלוונטיים לקידום, דבר כמובן שיש לקחת בחשבון.

אז מה עדיף?

האמת נמצאת איפשהו באמצע. קידום ממומן הוא פתרון מצוין לטווח הקצר על מנת לאפשר לבית העסק שלכם להנות מחשיפה נרחבת כבר בימים הקרובים. עם זאת, קידום אורגני מאפשר ללא ספק תוצאה שהיא איכותית יותר, ממושכת וטבעית עבור הגולשים. ולכן, מקדמי אתרים רבים מעדיפים לשלב בין שתי שיטות הקידום על מנת לאפשר לעסק להנות מחשיפה מקסימלית עוד היום וחשוב לא פחות – מתוצאות קידום שילוו את בית העסק לטווח הארוך.

האם אני יכול לקדם את אתר העסק שלי בעצמי?

עקרונית, התשובה היא כן. כיום כנראה שתוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לטובת קידום האתר שלכם באינטרנט. עם זאת, למידת עולם הקידום המורכב וחשוב לא פחות, עבודת הקידום עצמה, דורשת זמן, השקעה, התמדה ומשאבים. היעזרות באיש מקצוע שמכיר את התחום מקרוב לא רק תחסוך לכם הרבה כאב ראש, אלא גם תבטיח לכם להנות מהתוצאות הטובות ביותר.

אנחנו ב-Ez.Web, מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר וביחד איתנו לחשוב ולהתלבט בנוגע לעבודת הקידום המתאימה ביותר לאתר העסק שלכם. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם:

בדוק את ציון ומיקום אתרך בגוגל

איזי חיפוש הוא כלי נפלא שיכול לעזור לך בקידום אורגני בגוגל.

צוות המחקר והפיתוח שלנו פיתח מערכת מתקדמת במיוחד בשבילך.
הכלי יסרוק את האתר שלך ויספק לך דוח ברור המראה היכן האתר שלך מדורג בגוגל.

והכי חשוב, זה לגמרי בחינם!

כדי להתחיל, פשוט העתק והדבק את כתובת האתר שלך בשורת החיפוש. משם, אנחנו נדאג להעביר אליכם את כל הנתונים. זה כזה קל!

לקבלת הדו"ח בחינם ישירות למייל שלכם מלאו את הפרטים הבאים

הדוח יכלול את הפרמטרים הבאים:

מיקומי הביטויים של האתר שלכם בגוגל.
כמות הגולשים שנכנסים לאתר שלכם.
מפרט הקישורים של האתר שלכם.
זמני טעינת האתר ומהירות.

דילוג לתוכן